Sidor

lördag 16 februari 2013

Mössor och halsdukar

Under de kalla månaderna förra året blev det mycket vantar, mössor och halsdukar virkade både till mig och min sambo.

Här är en del av dem:


Halsvärmare och pösmössa virkad i cerise ull/akrylgarn. Användes flitigt i vinter. Eget mönster.



 Virkad trekantsschal i rosa/vitt effektgarn som jag köpte i Tallinn. Testade att virka stolpar och ökade i kanten på varje varv men slutade för tidigt. Skulle ha varit bredare. Eget mönster



Denna trekantsschal ser väldigt sned ut men det var den inte från början. Har använt den mycket i vinter så den har blivit utdragen på vissa håll. Virkad som ovan men ökade inte så mycket varje varv som den rosa ovan. Eget mönster.


Mössa till min norske sambo. Den till vänster fick underkänt då den kliade (ullgarn) så jag fick göra en ny i akryl som blev mycket snyggare och populärare. Eget mönster.


Ny mössa till sambon som frös om örona under Svenska rallyt. Virkad med fasta maskor i tjockt akrylgarn. Mössan blev dock inte så snygg på. Eget mönster.


Mössa till mig själv virkad i 100% ullgarn inspirerad av OS-mössan som var populär för ett antal år sedan. Här virkad med fasta maskor i rosa, vitt och svart. Eget mönster.


Mössa till mg själv virkad i  100% ullgarn men blev inte så snygg, men varm. Eget mönster


Ytterligare en mössa till mig själv i 100% ullgarn i två olika rosa nyanser, mörkgrått och vitt. Virkade även en halsduk i samma färger som jag inte hittade just nu och även tumvantar men vantarna har jag tappat bort (snyft).  Mönstret är hämtat från Drops (garnstudio.com).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar