Sidor

lördag 16 februari 2013

Evighetsprojekt

Inser nu att jag tagit vatten över huvet när jag bestämde mig för att virka en filt. Hade ingen inspiration att virka fler amigurimis för jag kunde inte bestämma vad jag skulle göra för något. Och så är det sååå tråkigt att sy ihop alla delar, och det kan ju bli en del. Men jag hittade billigt garn så jag bestämde mig för att göra en filt. Bara att virka utan att tänka, rena meditationen. Har kommit en bra bit på väg men det är mycket kvar. Sen ska ju alla trådar fästas och det blir inte roligt. Men det är långt kvar dit. Tänkte att filten skulle bli ca 50 cm längre.

Filten är virkad i stolpgrupper om 3 och jag byter färg varannat varv. Jag hade turen att få ut 6 hela rader på varje nystan så skarven blir bara på ena sidan. Totalt är det sju färger, ljusrosa, cerise, mintgrön, bladgrön, ljusblå, ljuslila och plommon. Jag försöker att slumpa färgerna så att det inte blir samma färgupprepning. Nästa gång om jag ska virka en filt så ska jag ha större virknål än 3,5 som jag använder nu.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar